Popularni postovi

Narodna vjerovanja i običaji-nokti i gosti-

Kako se nekad vjerovalo,a ponegdje i sada ovo vjerovanje važi.Priča jedne gospođe o tome kakvi su sve bili tadašnji narodni običaji.Nekad u mom kraju  imalo je nekih običaja kojih su se držali naši stari,kojih se i sama ponekad sjetim i pratim.
Znam da bi mi mama govorila ,da se ne smiju  nikad sastaviti dvoji nokti ,pa bi mi rezala jedan dan nokte na prstima-na rukama ,a drugi dan na prstima-na nogama.


Kad sam odrasla i mogla da shvatim ,rečeno mi je ,ako se to uradi zajedno ,da će se doživjeti neka nezgoda ili žalost u kući.
Rekoše mi, da se ne bi smjeli nokti rezati u tuđoj kući bez dozvole domaćina ,ako bi to radio onako, smatran si kao neprijatelj kuće i znak da će se ukućani žestoko zavaditi.Zato bi trebali biti oprezni jer ima još onih koji to prate.
Nekad je isto pravilo bilo da se ne treba iz kuće nikom ništa davati da iznese,čak ni najboljim prijateljima,sve što želiš da daš iznesi sam iz kuće i daj to dok se pozdravljaš.Zato je bilo  normalno vidjeti domaćina da nosi kesu dok  prati goste i onda im na izlazu to daje.
Drugačije urađeno   značilo bi da ti taj gost svjesno ili nesvjesno  nosi nafaku iz tvoje kuće.

Ako vam neki od vaših prijatelja kad god krene kući traži nešto da mu date ,pa makar to bilo da pije vode, to nije uredu od njega.Svjesno ili ne, on vam je zavidan i želi da vidi vašu propast.Oprezu nikad na odmet.Danas je više zavidnih i zlobnih ljudi već ikad.


tags:narodna vjerovanja bajanja i običaji,rezanje noktiju,traženje nečega od vlasnika kuće,nafaka odlazi,običaji,

No comments: